دسته‌بندی نشده

فواید و مضرات مصرف آجیل

آجیل یکی از پرطرفدار ترین تنقلات در میان مردم ماست. باید توجه داشته باشید که این محصول فواید و مضرات زیادی نیز برای بدن شما دارد که پیش از مصرف، توجه به آن ضروری است. در هر حال، یک ظرف آجیل حاوی ترکیبات متعددی است که بر روی بدن شما تاثیرگذار است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی فواید و مضرات آن بپردازیم.

فواید مصرف آجیل برای بدن

با اینکه یک کاسه آجیل مجموعه ای از مغزیجات را در خود جای داده است، اما باید بدانید که وجود برخی از ترکیبات در تمامی آنها مشابه است. یکی از این مواد، ویتامین E می باشد. این ویتامین که تاثیر مستقیمی بر روی پوست و موی شما دارد، تقریبا در تمامی مغزیجات آجیل وجود دارد. این ویتامین در بهبود زیبایی ظاهری شما هم موثر است. همین امر موجب می شود که مضر آجیل برای شما بسیار مفید به نظر برسد.

فیبر هم از دیگر ترکیباتی است که تقریبا در بسیاری از ترکیبات آجیل وجود دارد. هر چند که وجود آن در پسته و بادام زمینی بیشتر است. فیبر موجب می شود که عملکرد دستگاه گوارش شما بهبود پیدا کند. در نتیجه از برخی از مشکلات دستگاه گوارش نظیر یبوست و یا سرطان در امان بمانید.

آجیل منبعی برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن شماست و البته مقدار آن همه کم نیست. پروتئین برای تامین سوخت و ساز عضلات شما موثر است. البته که بدن ورزشکاران هم به آن بیشتر نیاز دارد. به همین دلیل می توان گفت آجیل حاوی ترکیبات ارزشمندی است که آن را بسیار پرطرفدار ساخته است. البته که این محصول با طعم بی نظیر خود هم نظر هر مصرف کننده ای را جلب خواهد کرد.

طبق آخرین مطالعات پزشکان و متخصصین تغذیه، مصرف آجیل موجب بهبود عملکرد سیستم قلب و عروق شما می شود. چرا که مصرف این محصول موجب می شود که سطح گلیسیرید و چربی بد خون کاهش یابد و به همین دلیل قلب عملکرد بهتری داشته باشد. این نیز امری است که باید در خصوص آجیل ها به آن توجه داشته باشید.

favayed ajil

مضرات آجیل برای بدن

تا اینجا از فواید مصرف آجیل برای بدن سخن گفتیم. اما بد نیست بدانید که مصرف آجیل مضراتی نیز برای بدن شما دارد. برخی از آنها خود را نشان می دهند و برخی دیگر نیز به طور پنهان در بدن شما اثرات خود را نشان می دهند. برخی از این مضرات عبارتند از:

  • آجیل ها معمولا همراه با نمک تفت داده می شوند. نمک زیاد در این ترکیب قطعا مضراتی را برای کبد شما بر جا می گذارد. البته که بیماران مبتلا به فشار خون هم در مصرف زیاد این محصول باید اندکی احتیاط کنند. مصرف نمک زیاد در دراز مدت می تواند شما را با مشکلات زیادی روبرو سازد و ساید دلیل اینکه برخی از محققان به شدت با آن مخالفت کرده اند نیز همین امر بوده است.
  • آجیل ها موجب افزایش وزن شما می شوند. یک ظرف آجیل با توجه به محتویات آن حاوی مقادیر قابل توجهی کالری است و که موجب مشکل چاقی در شما می شود. البته در کنار کالری ترکیبات چاق کننده دیگری نیز در آجیل وجود دارد. این محصول حاوی مقادیری چربی نیز می باشد که به شکل مستقیم وارد بدن شما می شود. البته باید توجه داشته باشید که طبق یافته های پژوهشگران، تمامی این کربوهیدرات و چربی که جذب بدن نمی شوند و مقداری از آن دفع می شود. در هر صورت، برای اینکه با مشکل اضافه وزن مواجه نشوید می توانید از محصولات کاهش دهنده وزن در سلام دارو استفاده کنید.
  • چربی موجود در سلام دارو می تواند اثرات سو دیگری هم برای شما داشته باشد. از جمله اینکه شما را با جوش های بسیاری مواجه سازد. جوش های پوستی قطعا امر خوشایندی برای هیچ کس نیست و زیبایی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال، محصولات ضد جوش در سلام دارو موجود است که در این خصوص می توانید از آن استفاده نمایید.

Protien dr ajil

پروتئین بار های موجود در سلام دارو

پروتئین بار های موجود در سلام دارو محصولی است که می توانید در این خصوص از آن استفاده نمایید. از مصرف یک عدد پروتئین نات بار، ترکیباتی به بدن شما خواهد رسید که معادل با مصرف یک ظرف آجیل خواهد بود. همانطور که از نام محصول مشخص است، مقدار پروتئین موجود در این محصول به شدت قابل توجه است که می تواند مورد توجه قرار گیرد.

نات بار پسته پرو استار: برای تجربه یک طعم فوق العاده آماده هستید؟ نات بار پسته پرو استار می تواند این تجربه را در اختیار شما قرار دهد. این محصول حاوی پروتئین، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، کلسیم و ویتامین های گروه B است. ترکیبات این محصول به شدت خاص است. به نحوی که با یک بار مصرف قطعا شما هم از طرفداران آن خواهید شد.

نات بار فشرده تخمه آفتابگردان پرو استار: برای استفاده از یک بمب انرژی می توانید از این محصول استفاده کنید. این محصول یک منبع غنی از انرژی است که حس خستگی و بی حالی شما را درمان خواهد کرد. البته ترکیبات دیگری نیز در این نات بار قرار داده شده است. از جمله اینکه حاوی سدیم، پروتئین و فیبر است. این محصول با طعم تخمه آفتابگردان تولید و به بازار عرضه شده است تا مورد پسند شما عزیزان قرار گیرد.

نات بار بادام زمینی پرو استار: بادام زمینی یک از مفید ترین مغزیجات است. نات بار پرو استار حاوی بادام زمینی فشرده است که مقادیر زیادی از پروتئین، منیزیم، فسفر، کلسیم و ویتامین B است. این محصول برای بهبود سلامتی شما کاراست و به همین دلیل مصرف آن را به تمامی عزیزان توصیه می کنیم.

هم اکنون می توانید تمامی این محصولات را در سلام دارو سفارش دهید و در اسرع وقت درب منزل دریافت نمایید. نات بار های پرو استار با درصد شکر پایین عرضه شده اند. بنابراین بدون نگرانی آنها را سفارش دهید و مصرف آن را آغاز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *