دسته‌بندی نشده

علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر میشود؟

بارداری یکی از اتفاقات مهم در طول زندگی هر مادری می باشد. شناسایی علائم بارداری و تشخیص آنان به خصوص در هفته های اول بسیار مهم است. زیرا موجب می شود که عادت های غذای و رژیمی را درست رعایت کنید و این امر در رشد بهتر جنین موثر خواهد بود. همچنین در صورت لزوم می توانید از دارو های پیشگیری هم استفاده کنید. در این محتوا با ما همراه باشید تا به این پرسش که علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر میشود پاسخ دهیم.

تشخیص صحیح علائم بارداری

نکته اولی که باید در تشخیص علائم ابتدایی بارداری مدنظر داشته باشید، یکسان نبودن آن است. در هر خانمی علائم بارداری ممکن است متفاوت باشد. ضمن اینکه برخی از بانوان در هفته های اول چیز خاصی هم از خود نشان نمی دهند.

لازم به ذکر است که علائم بارداری در خانم های متاهل و مجرد تفاوت چندانی ندارد و از این نظر نمی توان تقسیم بندی خاصی را مشاهده کرد. برخی از نشانه های بارداری می توانند برای شما قطعی باشند و برخی دیگر هم تنها احتمالی از باردار بودن مادر می دهند.

تشخیص علائم احتمالی بارداری در مادران

  1. نوسانات خلقی: معمولا بارداری با فوران هورمون های زنانه رخ می دهد و به همین دلیل نوسانات خلقی را می توان از اولین نشانه های این دوران دانست. البته این امر قطعی نیست و تنها می تواند احتمالی بر باردار بودن مادر باشد. این امر در هفته های ابتدایی بارداری معمولا رخ خواهد داد.
  2. ترشحات واژن: از دیگر علائم بارداری است که برخی از زنان در هفته های اول با آن مواجه می شوند. باید توجه داشته باشید که این ترشحات بسیار اندک است و حتی برخی از بانوان آن را تجربه نمی کنند.
  3. خستگی، بیحالی و سرگیجه: یکی از مواردی که معمولا بانوان در ماه های اول بارداری خود مشاهده می کنند، احساس خستگی و بیحالی است. رشد جنین نیازمند مواد مغذی گوناگونی است و به همین دلیل است که فرد باردار باید مصرف ویتامین های دوران بارداری را در دستور کار خود قرار دهد. خستگی و بیحالی معمولا به مرور زمان از بین می رود. به شرطی که از ترکیبات مغذی استفاده کنید.
  4. تکرر ادرار: در ماه دوم بارداری، تکرر ادرار مسئله ای است که در مادران رخ می دهد. با بزرگ شدن تدریجی جنین در رحم، فشار وارد شده به مثانه نیز افزایش میابد و علت تکرر ادرار نیز همین است. این امری است که بسیاری از مادران هم آن را تجربه می کنند.
  5. تمایل و هوس به غذا: کشش ناگهانی و غیر منطقی به یک غذای خاص که اصطلاحا به آن ویار هم گفته می شود، می تواند از علائم بارداری باشد. این کشش می تواند به هر غذایی باشد. ضمن اینکه زمان مشخصی هم ندارد. برخی از مادران آن را در ابتدای بارداری تجربه می کنند. در حالی که برخی در میانه یا پایان زمان بارداری حس خواهند کرد.

علائم بارداری از روی چهره

تشخیص علائم بارداری از روی چهره قطعی نیست اما می توان از برخی نشانه ها باردار بودن مادر را احتمال داد. در برخی بانوان با شروع دوران بارداری، آکنه های زیادی بر روی پوست صورت ظاهر می شوند. البته این امر در تمامی بانوان وجود ندارد.

همچنین از دیگر علائم بارداری بر روی چهره، خشکی پوست است. در ادامه روش های تشخیص صد در صدی بارداری را خدمت شما عرض خواهیم کرد تا بتوانید به این مسئله به یقین برسید.

فرزندآوری

تشخیص صد در صدی بارداری

سونوگرافی یکی از بهترین و رایج ترین روش هایی است که شما را از سردرگمی نجات خواهد داد. به همین دلیل در تشخیص علائم بارداری از جایگاه بالایی برخوردار است. استفاده از سونوگرافی معمولا با خطای کمی هم همراه است. به همین سبب اگر شک داشتید که باردار هستید یا نه، استفاده از آن را فراموش نکنید.

استفاده از بیبی چک یکی از آزمایش ها برای تشخیص بارداری محسوب می شود. بیبی چک ها در بازار قیمت بالایی هم ندارند و برای تشخیص بارداری می توانند موثر باشند. به همین دلیل استفاده از آنها در زمانی که شک داشتید توصیه می شود.

حساس شدن سینه ها از دیگر علائم تشخیص بارداری محسوب می شود. با شروع بارداری، نوک سینه ها معمولا سفت شده و بسیار حساس می شوند. همچنین این نقطه از بدن معمولا دردناک نیز خواهند بود. افزایش غیر طبیعی سایز سینه در مادران هم امر دیگری است که می تواند نشانه ای برای بارداری باشد. به همین سبب بهتر است به این عضو بدن خود توجه بیشتری داشته باشید.

دوران قاعدگی معمولا همیشه با سیکل مشخصی همراه است. عقب افتادن دوران قاعدگی از نشانه های دوران بارداری است. با این حال باید توجه داشت که این امر می تواند دلایل دیگری هم داشته باشد. بهم خوردن هورمون های زنانه و یا کیست تخمدان ها از دیگر عواملی است که می تواند باعث بروز این مشکل شود.

مراقبت های لازم پس از تشخیص علائم بارداری

اگر با مشاهده علائم بارداری توانستید به باردار بودن خود یقین پیدا کنید، باید یکسری از اصول و موارد را رعایت کنید. توجه داشته باشید که دوران بارداری دورانی حساس هم برای مادر و هم برای جنین است و به همین سبب رعایت برخی نکات ضروری است.

سعی کنید که در دوران بارداری از ویتامین ها و ترکیبات مغذی استفاده کنید. در سلام دارو انواع ویتامین های مورد نیاز بانوان قرار داده شده است که می توانید آنها را مشاهده و خریداری نمایید. همچنین استفاده از ترکیبات خونساز مانند اسید فولیک و آهن را هم هرگز فراموش نکنید.

اگر سیگار و یا مشروبات الکلی مصرف می کنید، باید هر چه سریعتر آنها را ترک کنید. زیرا این ترکیبات مانند یک سم برای جنین خواهند بود و به سلامتی وی آسیب می زنند. همچنین چاقی بیش از حد هم می تواند آسیب زا باشد. امر دیگر قابل توجه، بحث دیابت است. بیماران دیابتی باید حتما تحت درمان پزشک دوران بارداری خود را پشت سر بگذارند. در غیر این صورت ممکن است به جنین آسیب وارد شود.

چند نکته قابل توجه در خصوص تشخیص علائم بارداری

  • توجه داشته باشید که ممکن است در هفته های ابتدایی هیچ یک از علائم احتمالی بارداری رخ ندهد، اما وی باردار باشد. به همین دلیل اگر شک بر بارداری دارید، بهتر است از همان ابتدا سراغ روش های قطعی بروید.
  • یبوست و بواسیر از دیگر نشانه های دوران بارداری است. البته این امر باید زمانی مورد توجه قرار گیرد که فرد سابقه این عارضه ها را نداشته است. زیرا در صورت داشتن سابقه، دلیل بر بارداری نیست.
  • تجربه برخی بانوان در دوران بارداری بیانگر احساس نوعی طعم عجیب در دهان است. این طعم می تواند حس نوعی فلز باشد. البته بسیاری از بانوان اذعان داشته اند که هرگز آن را حس نکرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *