دسته‌بندی نشده

بهترین پماد برای اگزما پوستی

اگزما پوستی یکی از موارد شایع است که معمولا افراد با آن مواجه می شوند. اگر به درمان این عارضه پوستی توجه نشود، به تدریج حتی وخیم تر شده و سطح بیشتری از پوست را دربر می گیرد. در نتیجه پیش از اینکه دیر شود باید به فکر درمان آن باشید. در این مقاله از سلام مگ علت بروز اگزما پوستی، نشانه های آن و روش های درمانی این عارضه را خدمت شما یادآور خواهیم شد.

اگزما پوستی چیست؟

ممکن است یک روز صبح که از خواب بیدار می شوید، شاهد لکه ای قرمز رنگ بر روی پوست خود باشید. این لکه اگر ملتهب و خشک باشد همچنین با خارش همراه باشد، احتمالا اگزما است. این نشانه در واقع یکی از شایع ترین نشانه های بروز مشکل اگزما پوستی است. معمولا ناحیه ای که دچار اگزما شده است به شدت حساس خواهد بود. همچنین خشکی و پوسته پوسته شدن این ناحیه از دیگر نشانه های متداول بروز اگزما است.

گاهی نیز ممکن است در ناحیه دچار اگزما پوستی جوش های ریز به وجود بیاید. به هر حال عارضه اگزما به غیر از مشکلاتی که دارد سبب زشت شدن پوست شما می شود. بنابراین باید به فکر درمان آن باشید.

درمان اگزما پوستی

عوامل بروز اگزما

شایع ترین دلیل بروز اگزما پوستی، واکنش حساسیت زای پوست نسبت به عوامل آلرژی زا می باشد.  در نتیجه مصرف دارو های ضد حساسیت می تواند موثر باشد. با این حال قابل توجه است که این تنها عامل اگزمای دست نیست. به طور کلی عواملی نظیر بهم خوردن هورمون ها، حضور در آب و هوای خیلی خشک یا خیلی سرد نیز از جمله دلایل بروز اگزما در میان افراد است.

همچنین طبق گفته متخصصین پوست، تماس مداوم دست با شوینده ها نیز می تواند از دلایل بروز اگزما در افراد باشد.  مواد شوینده قوی نظیر صابون تمام چربی مورد نیاز پوست شما را از بین می برند و در واقع پوست شما را در معرض اگزمای پوستی قرار می دهند. خشکی پوست به عنوان یکی از مهم ترین دلایل بروز اگزما در افراد می باشد. به همین دلیل است که استفاده از مرطوب کننده ها می تواند تاثیرگذاری ویژه ای بر روی اگزمای پوستی داشته باشد.

استرس نیز عاملی است که در بروز مشکل اگزمای پوستی دخیل است. طبق تحقیقاتی که پزشکان در خصوص این عامل پوستی داشته اند، افرادی که دچار مشکلات عصبی هستند، معمولا بیشتر در معرض این مشکل قرار گرفته اند. بنابراین این امر را هم باید مد نظر داشت.

آیا داشتن حیوان خانگی می تواند سبب بروز اگزما پوستی شود؟

شاید بد نباشد که بدانید یکی از دلایل اصلی بروز اگزما پوستی، داشتن حیوان خانگی است. حیواناتی که دارای پشم هستند (مانند سگ و گربه) و حیوانات دارای پر (مانند پرندگان) از جمله حیواناتی هستند که گاهی سبب بروز مشکل اگزما در افراد می شوند.

همچنین اگر افراد دارای حیوانات خانگی که به اگزما مبتلا می شوند دنبال درمان باشند، به سرعت درمان نخواهند شد. بلکه روند درمانی آنها با تاخیر خواهد بود و گاهی حتی به طور کامل درمان نمی شوند. زیرا تماس مداوم مشکل آنها را تشدید می کند. همچنین لازم به ذکر است که تماس با حیوانات خانگی می تواند سبب بروز قارچ های پوستی شوند. قارچ های پوستی نیز در بروز مشکل اگزما دخیل هستند.

عکس اگزما پوستی

روش درمان اگزما پوستی

اگزما پوستی را باید درمان کرد. البته طول درمان اگزما به شدت و وسعت آن بستگی دارد. اگر اگزما شدید باشد طبیعتا مدت زمان زیادی را باید برای درمان صرف کنید. یکی از اقدامات مهمی که می توانید برای درمان اگزما داشته باشید، دوری از عوامل آلرژی زا است. در همین راستا می توانید از لباس های نخی استفاده کنید و لباس های پلاستیکی را کنار بگذارید، از حیوانات خانگی خود نیز مدتی دور بمانید. همچنین نباید از مواد غذایی حساسیت زا استفاده کنید.

قابل توجه است که استفاده از صابون نیز می تواند به عنوان یکی از عوامل ایجاد کننده اگزما تاثیرگذار باشد. بنابراین اگر می خواهید که به اگزما دچار نشوید، بهتر است استفاده از صابون را متوقف کنید. همچنین در طب سنتی، روغن های گیاهی زیادی وجود دارند که برای درمان مشکل اگزما دست می توانند موثر باشند. حتی گفته شده است که استحمام با آب ولرم نیز می تواند تا حدی در درمان مشکل اگزما موثر گردد.

البته تمامی این روش هایی که گفته شد به تدریج اثرگذاری خود را بر روی پوست شما می گذارند. در خصوص درمان مشکل اگزما پوستی، پماد ها و کرم هایی نیز وجود دارند که دارای اثر ویژه در این خصوص هستند. نظر شما را به این محصولات جلب می کنیم.

بهترین پماد برای اگزمای پوستی

  • کرم اگزما ژیناژن از جمله محصولاتی است که به طور تخصصی برای درمان مشکل اگزما تولید و عرضه شده است. این کرم حاوی روغن ها و عصاره های گیاهی است که سبب آبرسانی عمیق به پوست شما می شود. در نتیجه می توانید با خیالی آسوده از آن برای درمان مشکل اگزما استفاده کنید.
  • کرم نرم کننده اوسرین و اوره ثمین محصول دیگری است که می توانید برای درمان مشکل اگزما از آن استفاده کنید. اوره و اوسرین هر دو موادی هستند که به طور طبیعی هم بر روی پوست یافت می شوند اما استفاده از این کرم با تامین این ماده سبب بهبود نرمی و لطافت پوست می شود. پزشکان معمولا این محصول را برای درمان مشکل اگزما به مصرف کنندگان توصیه می کنند. نوع دیگری نیز از این محصول مناسب کودکان تولید شده است.
  • کرم مرطوب کننده دکتر ژیلا حاوی اوره نیز دیگر محصولی است که برای درمان اگزما می توانید از آن استفاده کنید. این کرم در دو نوع اوره 10 درصد و اوره 5 درصد تولید شده است که نوع اول دارای خاصیت رطوبت رسانی قوی تری می باشد. به هر حال استفاده از این محصول می تواند اگزما را در شما برطرف نماید.

علاوه بر محصول فوق، استفاده از مرطوب کننده های بدن می تواند در درمان مشکل اگزمای شما موثر باشد. همچنین با توجه به نقشی که آبرسانی در پیشگیری از خشکی و اگزمای پوستی دارد، استفاده از این دسته محصولات می تواند دارای نقش پیشگیرانه نیز برای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *