دسته‌بندی نشده

علائم سرطان پروستات و روش های درمان آن

در دنیای امروزی حفظ سلامتی مسئله مهم و البته دشواری است. لازمه سلامتی بهتر، توجه به مواد غذایی مصرفی، فعالیت بدنی و البته ترک عادت های غلط است. یکی از بیماری ها و مشکلاتی که امروزه مردان با آن روبرو هستند، سرطان پروستات می باشد. این مشکل شاید گسترده ترین بیماری موجود نباشد اما قطعا در بین شایع ترین مشکلات و بیماری هایی که مردان زیادی را به خود درگیر کرده است قرار می گیرد. در ادامه با سلام دارو همراه باشید تا تمام نکات در حوزه این بیماری را خدمت شما عرض کنیم.

آشنایی با پروستات و محل قرارگیری آن

پروستات یک غده است که در بدن مردان قرار دارد. این غده در بین مثانه و آلت تناسلی قرار گرفته است و تقریبا نام آن به گوش همه ما خورده است. پروستات در سلامت اسپرم ها و باروری آنها اثرگذار است و دارای نقش فعالی می باشد. این ویژگی باعث می شود که نقش آن برای تمامی افراد اهمیت بیشتری پیدا کند.

اما چیزی که حوزه این غده متداول است، سرطان پروستات می باشد. این سرطان پس از سرطان معده در ایران متداول ترین مشکلی است که مردان با آن مواجه هستند. آمار ها حاکی از آن است که هر ساله افراد زیادی با عارضه فوق درگیر شده و علاوه بر هزینه های سنگین، مشکلاتی را نیز دچار می شوند. همچنین بر اساس گزارش ها، احتمال ابتلای افراد بالای 50 سال بسیار بیشتر از سایرین است. زیرا با افزایش سن این غده به صورت خودکار رشد می کند و ممکن است در نتیجه عوامل مختلفی به سرطان پروستات تبدیل گردد.

در کشور ما این سرطان بسیار شایع است و متاسفانه سالیانه افرادی را هم به کام مرگ می کشاند. افرادی که شاید در ابتدا اگر نشانه های آن را جدی می گرفتند، اکنون زنده بودند و در کنار ما حضور داشتند. پس توصیه می کنیم به هیچ وجه از نشانه های این سرطان به سادگی عبور نکنید.

Prostate-Cancer

نشانه های سرطان پروستات

سرطان پروستات گاهی اوقات ممکن است نشانه ای نداشته باشد، اما در مواردی هم با علائم بروز پیدا می کند. مانند:

  • وجود خون یا هرگونه ماده اضافی در ادرار و منی؛ اگرچه این مورد می تواند دلایلی دیگری هم داشته باشد، اما در برخی موارد به دلیل سرطان پروستات است. پس از مشاهده این عارضه حتما به پزشک مراجعه نمایید و آن را ساده نگیرید.
  • درد های نواحی آلت تناسلی و گاهی حتی در قسمت انتهایی بیضه ها می تواند نشانه ای بر وجود سرطان پروستات در افراد باشد. البته گاهی نیز به دلایل دیگری مانند فتق این درد ها حس می شود.
  • مشکلات در دفع ادرار از دیگر نشانه های این سرطان در مردان است. البته در تشخیص این نشانه ها باید حتما سن فرد مبتلا را هم در نظر گرفت. زیرا همانطور که گفته شد، احتمال ابتلای افرادی زیر 50 سال به این عارضه بسیار نادر است.

علت سرطان پروستات در آقایان

سرطان پروستات میتواند در نتیجه دلایل مختلفی در مردان ظهور و بروز پیدا کند. سابقه خانوادگی ابتلا به این مشکل را شاید بتوان متداول ترین آن دانست. معمولا تاثیرات ژنتیکی بر وقوع این سرطان بسیار موثر هستند گرچه این امر همیشه یکسان نیست. بهتر است افرادی که دارای سابقه خانوادگی ابتلا به این مشکل هستند مرتبا آزمایش های تشخیص این سرطان را انجام دهند تا در صورت ابتلا به سرطان آن را سریعا درمان نمایند.

تحقیقات نشان می دهد مصرف زیاد سیگار و قلیان هم می تواند بر وقوع این سرطان تاثیرگذار باشد. همچنین قرار گرفتن بیش از حد در معرض پرتو های رادیواکتیو ممکن است منجر به وقوع سرطان های مختلف گردد که سرطان پروستات هم جزیی از آنها است. افرادی که با این اشعه ها یا پرتو های مشابه سروکار دارند اصولا باید بیشتر به سلامتی خود اهمیت بدهند.

اضافه وزن و عدم تحرک از دیگر مواردی است که ممکن است منجر به وقوع سرطان مذکور در آقایان شود. بهتر است که در این خصوص آقایان به خصوص در سنین بالای 50 در وزن و مواد غذایی مصرفی خود توجه لازم را داشته باشند و در صورت نیاز در آنها تجدید نظر نمایند. این امری است که در خصوص این سرطان و موارد ابتلا به آن بسیار حائز اهمیت است.

upset-man-scaled

شناسایی سرطان پروستات

سرطان پروستات با آزمایشاتی نظیر غربالگری قابل شناسایی است. همچنین معاینات پزشکی هم از دیگر روش هایی است که می تواند به صورت خاص شما را در شناسایی این بیماری راهنمایی و یاری نماید. اگر از سرطان خود آگاهی یافتید، به هیچ عنوان وقت را تلف نکنید و در جهت درمان خود اقداماتی را به عمل آورید.

اگر به سرعت متوجه این بیماری در خود شوید، می تواند در مدتی کوتاه آن را درمان کرده و راحت شوید. اما در برخی موارد که سرطان به مراحل حادتری رسیده باشد، تنها با استفاده از شیمی درمانی یا جراحی امکان رهایی از این مشکل وجود دارد. البته باید توجه داشت که شناسایی روش درمان با راهنمایی پزشک امکان پذیر است.

ضمنا می توان با استفاده از دارو هایی به درمان مشکلات ناشی از پروستات در مراحل بدوی اقدام کرد. فایده این روش جلوگیری از پیشرفت روند بیماری و یا حتی درمان پروستات است. برای آشنایی با دارو های مناسب برای پروستات آقایان در ادامه با ما همراه باشید.

dard-prostat

دارو های مناسب برای درمان پروستات در آقایان

  • پروستا هلث اسپامدا یکی از مشهور ترین دارو ها در زمینه کاهش اندازه پروستات و درمان عفونت های ادراری است. این محصول حاوی مقادیر قابل توجهی از انواع ویتامین ها و مواد موثر برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات و همچنین کمک به سلامتی آن است. این محصول به شدت مورد توجه مصرف کنندگان بوده است. محصول دیگری که تقریبا دارای تشابه نام با این محصول است، پروستا هلث دانا است. این سافت ژل فرآورده ای طبیعی است که برای کمک به پروستات شما بسیار موثر است. این دارو تقریبا هیچگونه عارضه خاصی را در شما به وجود نمی آورد. ضمن اینکه محصول مذکور حاوی ویتامین E نیز می باشد.
  • پروستافیت یوروویتال محصول دیگری است که در زمینه درمان پروستات می تواند به یاری شما بیاید. این محصول حاوی روغن دانه کدو تنبل است. برای رفع علائم ناشی از بزرگ شدن خوش خیم پروستات استفاده از این محصول اکیدا توصیه می شود که می توانید آن را از سلام دارو خریداری نمایید.
  • در زمینه دارو های مناسب برای درمان مشکلات پروستات، باریج همچنان فعال است. کپسول پروستا باریج فرآورده ای گیاهی است که در زمینه درمان می توانید از آن استفاده نمایید. استفاده از این محصولات می تواند تاثیر شگفت انگیزی بر سلامتی پروستات و از بین بردن مشکلات مجاری ادراری ایفا کند. پس وقت را تلف نکنید و هم اکنون این محصول را در سلام دارو سفارش دهید. قطعا محصولات فوق رضایت شما را کسب خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *